06 januar 2010

Fortæl gode historier

Jeg hørte statsministerens nytårs tale her forleden dag. Jeg syntes det var en super god tale, og jeg var meget positivt overrasket over hans tale.


Hvis du ikke hørte og/eller så den kan du jo se den her på Statsministerietshjemmeside.



Et af de elementer jeg selvfølgelig specielt hæftede mig ved var snakken om regeringens vækstforum, da vækst ligger mig meget på sinde.

Jeg havde fornøjelsen af at møde snakke med et par af deltagerne i regeringens vækstforum, og jeg har også kigget nærmere på kommissoriet for dette vækstforum. Det er jo nogle meget prominente folk der deltager i dette forum, så jeg vil håbe der kommer nogle rigtigt gode ting ud af det.

En af de ting jeg tror der kan være med til at skabe mere vækst, er at skabe nogle gode forbilleder. Når Caroline Wozniacki vinder i tennis så er der flere unge der begynder at spille tennis, og ligeledes når Navision bliver solgt til Microsoft så er der flere der vil gøre den kunst efter.

Det er derfor vigtigt at fortælle gode historier!

Jeg tror dog det er meget vigtigt, at sætte ambitionen højt. Lad os fortælle de rigtigt gode historier.

Det er selvfølgelig fedt når en virksomhed er startet på DTU nu 10 år efter er 50 mand med en god omsætning i Danmark og Norden, men det er ikke det der virkelig gør en forskel og gør Danmark til "et af verdens ti rigeste lande".

Vi skal have de rigtigt gode historier frem. Dem hvor der er nogen der har satset endnu højere og blevet til noget rigtigt stort. Navision, Giga, Vestas, Welltec og lign.


Det betyder også at vores fokus skal være på at skabe de næste virksomheder af denne type. Det er dem der skal have alt den hjælp de kan få. Regeringens vækst støtte skal gå til den absolutte top.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar