16 februar 2010

DTU og CBS - Grobund for iværksættere?

I Børsen i dag står der at "VK vil erhvervsrette universiteterne" og fremsætter 6 konkrete forslag til dette.

Et af disse forslag er at forskningsmidlerne skal koncentreres om udvalgte områder, hvor Danmark allerede har en styrke position.

Det syntes jeg lyder helt fantastisk godt.

Det er dejligt, at se at de har modet til at satse på de områder, hvor vi har en chance for at gøre en forskel og blive blandt de bedste i verden. Jeg tror også det er helt rigtigt, at det kræver et stærkt øget samarbejde mellem universiteterne og erhvervslivet.

Som skrevet hører jeg The Search, og en af de ting jeg lærte, at Google's unikker søge algoritmer faktisk er ejet af Stanford universitetet, hvor de skrev deres Phd. Det er jo ret interessant og må være mange penge værd for begge parter.

Jeg har altid tænkt over om det ikke kunne være super interessant at få DTU og CBS til at arbejde sammen meget mere. Det vil sige, få bragt forretnings, salgs og marketing folk sammen med en stærk innovation og forskningsorganisation.

Jeg er nok ikke den eneste med denne tanke, og faktisk kommer den også fra min far. Men det gør den jo ikke mindre relevant og interessant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar