23 februar 2010

Fantastisk valg - Ny videnskabsminister - Charlotte Sahl-Madsen

Lars Løkke har netop udnævnt sin nye regering, og har i den forbindelse udnævnt Charlotte Sahl-Madsen til ny videnskabsminister.

Det er et fantastisk godt valg!

Jeg har mødt Charlotte ved flere lejligheder, og hun er en helt fantastisk engageret og aktiv person, der virkelig brænder for sin sag.

Det bliver rigtigt godt for Danmark, at have Charlotte på en post, hvor hun får ansvaret for universitetsuddannelser, forskning, innovation, informationsteknologi og telekommunikation. 


Charlotte har en kæmpe indsigt på disse områder, og jeg er ikke i tvivl om at hun har ambitioner på Danmarks vegne, som jeg tror hun kan bringe ud i universiteterne og IT verden. 

Som jeg tidligere har skrevet om, så mener jeg det er utroligt vigtigt, at vi har større ambitioner i Danmark. Der skal være flere der sætter store ambitioner for deres virksomhed eller for deres forskning for den sags skyld, og tænker og agere professionelt derefter. 


Jeg tror bestemt Charlotte kan gøre kæmpe forskel, og jeg vil ønske hende et kæmpe tillykke med de nye udfordringer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar